Få kostnadsfri offert / rådgivning. Svar inom 24 timmar. Klicka här!

Intressant fakta om videofilmer på webben

Chansen att en konsument besöker ett varumärkes sajt ökar med 28 procent om den exponeras för en videoannons istället för en bannerannons. Det framgår av en studie som Fox Networks gjort tillsammans med ComScore. Även konsumenternas benägenhet att söka efter varumärket i sökmotorer fördubblades om de exponerades för en videoannons istället för en bannerannons.

Studien visar att video generar en mera direkt effekt i form av sidvisningar och sökningar under de fem första exponeringarna än vad banners gör.

Både banners och videos ger ökad aktivitet i fråga om besök och sökningar. Det betyder att sponsrade länkar inte kan ta hela äran för det sista klicket vid samordnade kampanjer. Konsumenter som exponerats för banners och videos besökte annonsörernas sajter i sju gånger högre utsträckning under fyra veckor efter en exponering än dem som inte sett annonserna och benägenheten att söka efter varumärket eller generiska nyckelord förknippade med varumärket ökade tre gånger.

Är det något vi är bäst på Cinemavision så är det videorpoduktion för webben. Så om du behöver en videoproduktion ring David på Cinemavision på 0852290300 så berättar han mer…

Originalartikeln hittar du här/

http://magazine.jajja.com/2010/03/video-effektivare-an-banners/?utm_source=jajja_magazine&utm_medium=email&utm_campaign=2010-1

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>