Få kostnadsfri offert / rådgivning. Svar inom 24 timmar. Klicka här!

Reklaminvesteringar kommer att öka!

Dagens Media skriver i en artikel idag att marknadsavdelningarna kommer att trotsa lågkonjukturen och öka sina reklaminvesteringar.

Visserligen kommer vissa kommunikationskanaler att minska, men det intressanta för Cinemavision är att medier så som pr, kommunikation genom sociala medier och internetmarknadsföring kommer att öka.

Vi på Cinemavision tror verkligen att fler och fler företag kommer inse fördelen av att satsa på kommunikation genom sociala medier och internetmarkandsföring. En reklamfilm är ett av de bättre vapen företag kan använda sig av, iom att videomöjligheterna på internet ökar dag för dag. Vi skrev senast förra veckan att You Tube nu lanseras på svenska och detta är något som stärker teorin.

En reklamfilm är en inverstering som företag behöver göra oftast en gång, men som man kan använda sig av en lång tid framåt.  Det finns flertal intressanta sidor som reklamfilmen kan läggas upp på och som kan förutom stärkandet av varumärket även dra trafikt till företagets hemsida.

Jag tror att antalet företag som kommer att satsa på en film, som man kan ha på sin hemsida och andra sidor, att öka explotionsartat nästa år. Vi på Cinemavision ska bli det självklara valet för företag när de letar efter ett produktionsbolag!

2009 here we come!

5 Comments

  1. Lena

    On: Reply

    Ja, heja alla modiga företag som vågar gasa och satsa på ny marknadsföring!

  2. Jerry

    On: Reply

    Hej hopp. Surfar förbi och kan inte låta bli att poängtera att pr inte är ett medium. Trevlig helg!

  3. David Ovsepian

    On: Reply

    Jerry,

    tack för din kommentar :) Men det bästa är nog om du skriver det till Dagens Media :)

    OM du förstår vad jag menar…

  4. REKLAMFILMER.NU » Blog Archive » Veckan som gått…

    Reply · author

    [...] har vi träffat en ny potentiell samarbetspartner. Det är en webbyrå i Stockholm. Iom att behovet att ha en egen film på sin hemsida har ökat lavinartat bland företag, tycker vi att det passar alldeles utmärkt för oss att [...]

  5. [...] Vi har tidigare skrivit om reklaminvesteringar för 2009 och angånde videotrender… [...]

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>