Få kostnadsfri offert / rådgivning. Svar inom 24 timmar. Klicka här!

Den moderne entreprenören

Det har nu gått några dagar sedan 24 Hour Business Camp och vi försöker fortfarande att smälta intrycken från eventet. Det var ett event fyllt av glädje, entusiasm och ca 90 hungriga, unga internetenterprenörer. Peter sitter för fullt nu och försöker att kategorisera allt vi har filmat.

Vår tanke är som jag redan har nämt tidigare är att göra en dokumentär om den moderne etreprenören och det vi har filmat på 24 Hour Business Camp kommer att ligga som grund för dokumentären.

En sak som slog oss under eventet är hur sociala dagens internetentreprenörer är. När jag och Peter var på väg till Hasseludden Yasuragi, pratade vi just om det. Vi hade faktiskt förutfattade meningar om deltagarna. Vi trodde att det skulle finnas risk i att det lätt skulle kunna bli “tråkigt”. Man har ju en bild av att det ska vara människor som sitter dagarna ut och kodar framför sina datorer och att deras sociala kompetens kanske inte skulle vara deras starkaste sida.

MEN, vad fel vi hade. Det var precis tvärtom. Det var ca 100 deltagare och de hade social kompetens som det bara skrek om.

En sak vi på Cinemavision vi har märkt under våran tid som producenter är att folk har en tendens att bli blyga när man står med en kamera framför de, och det blir nästan ännu värre när man sticker fram en mikrofon under deras mun och ber de prata.

24 Hour Business Camp var den nästan tvärtom. Deltagarna hade inga problem alls med att prata framför kameran. När man ställde frågor om deras projekt, började det nästan lysa i deras ögon. De pratade med stolthet om sina projekt, och hade inga problem alls att beskriva den. De minglade, knöt nya kontakter.

En blogg som vi ofta nämner är Disruptive. De har en väldigt bra slogan som vi själva använder i princip varje dag:

Do what you love and the money will follow

Jag tror att de flesta av deltagarna på 24 Hour Business Camp också går efter den principen. De gör det de älskar, det de tror andra människor kommer att ha hjälp eller användning av. De struntar i affärsplan och markandsundersökningar. De går inte efter gamla traditionella regler, utan de gör det de älskar, och de gör det för att de tycker att det är kul.

Jag är säker på att – the money will follow!

2 Comments

  1. Jonna

    On: Reply

    Det är något man måste se, suveränt att ni filmat hela eventet. Var kommer ni visa dokumentären? Kommer den upp på tv?

  2. David Ovsepian

    On: Reply

    Hej Jonna. Vi vet inte riktigt än var vi ska visa dokumentären. Vi kommer att försöka att sälja in den till någon kanal, får se om det är nån som visa intresse.

    Om inte, kommer vi att lägga upp den på internet…

    Mvh

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>